Overzicht veelgestelde vragen

Vragen

Hoe gebruik ik deze site?
Betalen
Garantie
Retourneren

Antwoorden

Hoe kan ik een product retourneren?

Een besteld artikel retoureren is geen enkel probleem. Retourneren is mogelijk binnen de zichttermijn of bedenktijd. De zichttermijn is 14 werkdagen na ontvangst van de bestelling, tenzij hierover met u andere afspraken zijn gemaakt.

Voor retourneren gelden de volgende voorwaarden: 
- Binnen 14 werkdagen na ontvangst;
- Het artikel voldoet niet aan de voorwaarden van uitsluiting (zie verderop);
- U heeft dit ons voorafgaand gemeld via e-mail (info@healthxl.eu) en u heeft een bevestiging van ons ontvangen;
- Met de originele kassabon en een afdruk van onze bevestiging;
- Het artikel is compleet, niet gebruikt, geopend, geconsumeerd of beschadigd;
- Het artikel zit, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele, onbeschadigde verzendverpakking (bij een online bestelling);
- Onder vermelding van uw bankrekening (inclusief IBAN en BIC). 

Health XL behoudt zich het recht voor om kosten in rekening te brengen in geval van schade aan geretourneerde artikelen of aan de verpakking. 

Artikelen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geruild of geretourneerd. [naar boven]

Hoe moet ik een klacht melden?

Health XL staat garant voor de hoogste kwaliteit. We nemen uw klacht dan ook altijd serieus. We zullen te allen tijden proberen om u tevreden te stellen. Eventuele gebleken gebreken dient u uiterlijk binnen 14 werkdagen na ontdekking schriftelijk en gemotiveerd aan Health XL te melden (via e-mail op info@healthxl.eu). Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Health XL de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurprijs terug te betalen. [naar boven]

Hoe verstuur ik een bestelling via de site?

Als uw winkelwagen vol zit, klikt u op “afrekenen”. Hier kunt u de verzendmethode en betaalmethode kiezen. U kiest de betaalmethode en klikt op “ga verder”. Na afrekenen krijgt u via e-mail een bevestiging met een overzicht van alle artikelen die u heeft besteld.
Meer over het bestelproces kunt u hier lezen. [naar boven]

Hoe winkel ik op de site?

U kunt langs de verschillende categorieën en producten gaan en een keuze maken door te klikken. De winkelwagen kunt u gebruiken als een geheugen voor producten die u tijdens het winkelen hebt verzameld. Maar u bent niet verplicht deze ook te bestellen. U kunt altijd producten verwijderen, aantallen aanpassen en nog producten toevoegen. U kunt ook verder winkelen op de site. Van de meeste producten krijgt u een afbeelding te zien. Een uitgebreide omschrijving komt in beeld als u op de infoknop klikt. Tijdens het winkelen ziet u aan de rechterkant steeds welk bedrag u in uw winkelwagen heeft. Dus u weet op elk moment waar u aan toe bent.
Meer over het bestelproces kunt u hier lezen. [naar boven]

Ik ben mijn paswoord vergeten. Wat nu?

Ga naar "Mijn Account" (boven rechts). Daar klikt u op "Wachtwoord vergeten?". Vervolgens tikt u uw e-mail adres in en krijgt u een nieuw wachtwoord per e-mail toegezonden. U kunt nu inloggen met uw nieuwe wachtwoord en uw wachtwoord eventueel wijzigen in een voor u beter te onthouden wachtwoord. [naar boven]

Is online bestellen en betalen wel veilig?

Zeker, Health XL waarborgt uw veiligheid tijdens het betaalproces. Betalingen vinden plaats binnen een beveiligde omgeving. Betalingen via iDEAL, creditcard of DIRECTebanking vinden plaats binnen de vertrouwde en beschermde omgeving van uw eigen bank of creditcardmaatschappij. 

U kunt ook zelf controleren of u op een beveiligde pagina zit. Deze herkent u aan de URL, ofwel het webadres. Dit begint altijd met de aanduiding https://. Een ander veiligheidskenmerk is het hangslotje op uw beeldscherm. Check of dit in de adresbalk of rechtsonder staat afgebeeld. 

Twijfelt u desondanks toch aan de veiligheid? Aarzel dan niet en neem direct contact op met onze klantenservice. Vertrouwt u de betaalomgeving niet, meld dit dan bij uw bank of creditcardmaatschappij. [naar boven]

Moet ik eerst inloggen?

Dat is niet noodzakelijk. Als u nog geen klant bent, heeft u al de mogelijkheid om producten in de winkelwagen te leggen. Logt u daarna in, bijvoorbeeld bij het afrekenen, dan wordt de winkelwagen automatisch meegenomen. [naar boven]

Moet ik verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

U kunt het product zelf verzenden vanuit een postkantoor. De verzendingskosten hangen af van het gewicht. Bestellingen kunnen geretourneerd worden in de oorspronkelijke verpakking waarin ze verzonden waren (in het geval van een online bestelling). Health XL zal de aankoopprijs terugbetalen op uw bankrekening, zonder de verzendkosten. Er kunnen kosten in rekening gebracht worden in geval van schade aan de geretourneerde artikelen of aan de verpakking. In het geval van een creditcardbetaling, wordt het bedrag door Health XL gecrediteerd. Zodra wij uw retourzending in goede staat hebben ontvangen wordt het bedrag binnen uiterlijk 14 dagen teruggestort op uw bankrekening.

Wanneer u heeft aangegeven dat de reden van retour is, dat u een ander artikel heeft gekregen dan besteld, het artikel bedorven, beschadigd of defect is, zult u een vervanging krijgen zonder bijkomende kosten. [naar boven]

Waar kan ik mijn gegevens wijzigen?

Als u op “Mijn account” rechts boven op de site gaat, kunt u uw accountinformatie wijzigen en uw wachtwoord wijzigen. Als u naar “Mijn account” gaat kunt u daarna naar “Account-gegevens” gaan om die te bewerken. [naar boven]

Waarom is mijn klacht (niet) terecht?

Uw klacht is gegrond als deze niet veroorzaakt is door:
- beschadiging door opzet, of door nalatigheid;
- onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;
- normale slijtage en/of
- beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing. [naar boven]

Waarom kan ik een product niet retourneren?

Volgens de wet geldt de zichttermijn of bedenktijd niet voor de volgende producten en diensten:
- Producten die snel kunnen bederven, zoals etenswaren;
- Producten die verzegeld waren zoals superfoods in poedervorm, cd's en dvd's, en waarvan de verzegeling verbroken is;
- Tijdsgebonden producten, bijvoorbeeld kaartjes voor een feest, workshop of training;
- Producten die uniek voor u zijn gemaakt zijn, bijvoorbeeld keukenapparatuur in een afwijkende kleur. 

Artikelen die aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geruild of geretourneerd. U vindt de voorwaarden voor het retourneren van andere producten hier. [naar boven]

Waarom word ik doorverwezen naar de fabrikant?

Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. De termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie vind je terug in de gebruiksaanwijzing van het artikel. Health XL zal contact opnemen met de leverancier en daarna samen met u zoeken naar een gepaste oplossing. Mogelijk verwijzen wij u naar de servicedienst/helpdesk van de fabrikant voor een snellere afhandeling. Servicemedewerkers die technische kennis hebben over het specifieke apparaat en/of merk helpen u dan bij het oplossen van uw klacht. Uiteraard blijven wij verantwoordelijk voor een juiste afhandeling van uw klacht. [naar boven]

Waarvoor dient een eigen account?

Wij bewaren uw persoonlijke- en adresgegevens in een database die herkenbaar is door uw eigen unieke wachtwoord. U kunt hierdoor niet alleen sneller winkelen, u kunt ook altijd uw orderinformatie, verlanglijst, eerder gekochte producten, tags... opvragen. Ook heeft u toegang tot een eigen adresboek met uw factuur- en afleveradres(sen). [naar boven]

Wat is de status van mijn bestelling?

U klikt op “Mijn account” rechtsboven op de site. Vervolgens klikt u op “Mijn orders"” waar u 24 uur per dag de actuele status van uw bestelling kunt bekijken. [naar boven]

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet binnen de gestelde termijn aankomt?

Als u de bestelling niet binnen de indicatieve levertijd ontvangen heeft, kunt u het beste nog 5 tot 7 werkdagen wachten. Heeft u uw bestelling daarna nog steeds niet ontvangen, ga dan naar de “Contacteren” link bovenaan deze site om contact met ons op te nemen, of gebruik de Live Chat. Vergeet niet uw bestelnummer te vermelden. Voor bestellingen buiten de EU moet u ook rekening houden met een mogelijke vertraging bij de douane. Als u naar “Mijn account” gaat en daarna naar “Mijn orders” dan kunt u de actuele status van uw bestelling bekijken. [naar boven]